Vi anbefaler kun de mest miljøvenlige produkter, så du nemt kan finde dem.
0 Kurv
Tilføjet til kurv
    Du har produkter i kurven
    Du har 1 produkter i kurven
      Total

      Forbrugsanalyser booster den grønne omstilling og skaber miljøvenlig vækst

      GreenTowns nye forbrugsanalyser øger gennemsigtigheden af virksomheders forbrug ved at belyse indenfor hvilke områder de har truffet miljøvenlige valg - og hvor der er plads til forbedring.

      Fremgangsmåden udviklet af GreenTown kortlægger virksomheders forbrug og fremviser det i analyserapporter. Dette øger transparensen, miljø-troværdigheden og afhjælper ubevidst greenwashing.

      Andet leds transparens skaber grøn dominoeffekt

      Forbrugsanalysen lægger op til at en analyseret virksomheds samarbejdspartnere, efterfølgende også skal gennemgå en analyse. Dette kalder GreenTown transparens i andet led.

      Det er essentielt at tænke i andet leds transparens, da det netop er her, en potentiel greenwashing ubevidst kan opstå.

      De fleste virksomheder fokuserer, med rette, på deres egen impact på miljøet, men kan glemme at deres valg af partnere potentielt kan påvirke miljøet negativt, hvis disse ikke også har fokus på miljøvenlighed. Det er her en forbrugsanalyse, som netop også har fokus på andet leds transparens, kommer til hjælp.

      Analysen har tre fokusområder:

      • Forbrug gennem valg af partnere

      Der kortlægges hvorvidt den analyserede virksomhed har haft fokus på miljøet i deres valg af samarbejdspartnere. Eksempelvis valget af bank, forsikringsselskab og advokatbureau.

      • Forbrug i kerneforretningen

      Hver branche får stillet branchespecifikke spørgsmål, som belyser de primære valg foretaget af virksomheden indenfor kerneforretningen. Et eksempel herpå er et rengøringsfirma, der har valgt at køre på ladcykel og bruge miljøvenlig sæbe.

      • Administrativt forbrug

      Forbrug i driften af virksomheden kortlægges. Herunder kigges der bl.a. på hvilken frokostordning virksomheden har, hvilket interiør virksomheden er indrettet med, og hvilket rengøringsselskab der bruges.

      Se en forbrugsanalyse

      Forbrugsanalysen er en essentiel del af medlemskabet hos GreenTown. En score fra 0-100 uddeles, alt efter hvor miljøvenlige valg der er blevet truffet, samt samarbejdspartnernes miljøfokus.

      Derfor har vurderingen af samarbejdspartnerne betydning for vores medlemmers score i forbrugsanalysen.

      Grøn omstilling tager tid

      Et medlem forbedrer sit analyseresultat, når deres samarbejdspartnere bliver medlemmer. Enten fordi samarbejdspartnerne allerede fra start opnår en god score i deres forbrugsanalyse, eller fordi samarbejdspartneren, via medlemskabet har skrevet sig op til, at de er på vej til at handle mere miljøbevidst. Dette ser vi hos GreenTown, som en af de ting der skal til for at booste den grønne omstilling.

      Det miljøvenlige fokus skaber grøn konkurrence

      Der er ingen tvivl om vigtigheden af grøn omstilling, og de muligheder der ligger heri. Det betyder også at der kan opstå en konkurrence om at blive mere miljøvenlig. GreenTowns forbrugsanalyser er et redskab, der kan hjælpe i denne konkurrence. I takt med at flere virksomheder får foretaget analyser af GreenTown, vil betydningen af forbrugsanalysen stige. Fordi det vil fremvise de virksomheder, som stræber efter at blive mere miljøvenlige.

      Den rådgivning og vejledning GreenTown tilbyder vil gøre det lettere for alle virksomheder at omstille sig, og blive mere miljøvenlige.

      De grønne baner vejen

      De grønne virksomheder agerer fyrtårn. Med jeres virksomheds forbrugsanalyse frit tilgængeligt på GreenTown, kan I vise jeres forpligtigelse til miljøvenlighed, gennem de valg I har taget og de virksomheder I samarbejder med.

      Dette fungerer som inspiration for andre, der ønsker at yde en miljøindsats. Samtidig gør GreenTowns forbrugsanalyse det let at navigere i og meget gennemskueligt.

      Løft niveauet af miljøvenligheden

      GreenTowns høje niveau af kriterier, gør at de besøgende på siden kan stole mere og mere på vores dømmekraft, når det kommer til miljøet. Gennem et medlemskab kan virksomheder tage del i dette.

      GreenTown er igang med at skabe et fundament og et netværk for at vi kollektivt kan tage handling for at skabe en grønnere fremtid.

      Se medlemskabet her 

      Se en forbrugsanalyse her

      Medlemsfordele:

      • GreenTowns medlemmer anbefales som partnere til andre medlemmer. Et rengøringsfirma der er medlem anbefales f.eks. til virksomheder der mangler et miljøbevidst rengøringsfirma.
      • Jeres virksomhed fungerer som foregangsvirksomhed og inspirationskilde for andre medlemmer.
      • Analyserapporten anbefaler mere miljøvenlige valg, som virksomheden kan vælge.
      • Jeres virksomheds miljømæssige troværdighed øges gennem forbrugsanalysen.
      Se medlemskab

      GreenTowns trafik

      GreenTown har i dag totalt 10.000 månedlige besøgende og antallet er støt stigende. Heraf kommer ca. 4.000 månedlige fra organiske Google søgninger. 

      SEO-vækst

      - Ovenstående kurve viser den organiske vækst i besøgstallene, aflæst i ahrefs.com

      Miljøbevidst trafik

      Langt størstedelen af vores besøgende er interesserede i den grønne omstilling og kommer for at browse blandt de 3.500 miljøvenlige produkter, der findes på GreenTown Markedsplads. 

      Produkterne er indhentet fra 50 danske forhandlere, og enkeltvist gennemgået og analyserede efter deres grad af fokus på miljøet; kun de mest miljøvenlige er blevet udvalgt til markedspladsen. 

      Markedspladsen er velfungerende og kan nu udvides til at inkludere services og organisationer, der deler GreenTowns dedikation til at styrke den grønne omstilling.