Go toLog ind Go toOpret bruger
GreenTown markedsplads - Miljøvenlige alternativer samlet et sted
Privatlivspolitik   0 Kurv
Tilføjet til kurv
    Du har produkter i kurven
    Du har 1 produkter i kurven
      Total

      GreenTown gør det nemt for dig at vælge grønt

      GreenTown er en online markedsplads, der samler de danske webshops med fokus på miljøvenlige alternativer, så du nemt kan finde dem.

      På markedspladsen finder du 3500+ produkter samlet fra over 50 danske webshops indenfor kategorierne: Fashion, Bolig, Mad samt Skønhed & Pleje

      Når en ny forhandler tilmeldes på GreenTown markedsplads gennemgås alle forhandlerens produkter for, om de lever op til GreenTowns bæredygtighedskriterier. Kun de produkter, som lever op til kriterierne, sættes til salg på markedspladsen.

      For hver 100 kroner, der bliver brugt hos GreenTown, planter vi ét træ på Madagascar. Læs mere om vores træplantning her.

      Vision

      GreenTown ønsker en verden, hvor alle nemt kan vælge de gode, bæredygtige alternativer til alle de ting, vi bruger i vores hverdag.

      Mision

      Vi samler forhandlere af miljøvenlige alternativer for at gøre det nemt for alle at finde frem til de grønneste valg. 

      Ét samlet sted med miljøvenlige alternativer

      Når du handler på GreenTowns markedsplads, kan du handle fra flere danske webshops på én gang. De fleste, af forhandlerne på GreenTown markedsplads, tilbyder fri fragt ved køb over et vis beløb.

      Se forhandlernes fragtpriser, ved det enkelte produkt, og find flere produkter fra den enkelte forhandler ved at besøge deres GreenTown shop.
      Produkterne på GreenTown sælges altid til den samme pris som på forhandlernes egne webshops.

      Det fleksible team og den gode stemning

      GreenTown har haft rigtig mange hænder og hoveder med sig siden start. Størstedelen af disse folk har arbejdet med missionen frivilligt, da der ikke har været mulighed for at betale løn. Vi har i skrivende stund haft omkring 35 frivillige gennem den daglige udvikling og yderligere har omkring 35 DTU-studerende bidraget til projektet.
       Vi har modtaget fondsstøtte fra Bæredygtig Bundlinje samt sparring igennem SMV Pro og SMV Grøn.
       Vi modtager frivillig sparring fra erhvervsrådgivere gennem Netvækst og har netop modtaget vores første sponsorater. Alt i alt er det en kæmpe fornøjelse, at mærke den ustoppelige gode stemning, som der tiltrækkes omkring projektet, fra øst til vest.

      De 50 forhandlere der udgør GreenTown markedsplads

      Det har ikke været en dans på roser, at finde frem til de 50 første forhandlere, men nu, efter det hårde arbejde er ved at være færdigt, begynder forhandlerne selv at henvende sig til os. Så det er nu, vi rigtigt kan begynde at finde frem til de spændende og miljøvenlige alternativer.

       Find en liste over alle forhandlerne på GreenTown her

      Fremmarchen på Google

      For at gøre det nemt, at finde frem til de miljøvenlige alternativer, er det altafgørende at være rigtig gode venner med Google. Landet ligger bare sådan, at Google er enormt kræsen, hvad angår venskaber. Heldigvis er GreenTown begyndt at vinde Googles tillid, og søgeresultaterne popper op ved flere og flere søgninger på Google med de miljøvenlige alternativer på GreenTown som destination.

       I skrivende stund stiger GreenTowns antal besøgende, der kommer direkte fra Google, op ad en næsten lodret kurve. “Det er som en drøm, der er ved at gå i opfyldelse”, fortæller Michael med et stort stolt smil i hele femøren.

       Ambitionerne er tårnhøje, og uden den kaliber kommer GreenTowns arbejde ikke til at kunne mærkes ordentligt i den grønne omstilling. Vi stræber efter at kunne konkurrere på generiske søgninger på Google i fremtiden. Så selv når brugeren fx ‘bare’ har søgt efter en “T-shirt” på Google, og altså ikke “Økologisk t-shirt”, vil vi kunne fremvise de miljøvenlige alternativer.

       På denne måde vil vi kunne løfte det grønne marked yderligere ud over stepperne og præsentere de grønnere løsninger, selv til folk der ikke selv havde tænkt tanken før sin Google søgning.

      Idéen bag GreenTown

      Stifteren Michael Lolle Olivarius fortæller: Jeg fik idéen til GreenTown i starten af 2019. Jeg havde netop lukket mit gamle firma, som var et produktudviklingsfællesskab på Christianshavn. Der sad jeg og tænkte på, hvad jeg nu skulle i gang med. Jeg stillede mig selv spørgsmålet;

      “Hvad vil du kunne fortælle, at du har udrettet, når du en dag om mange år ligger på dødslejet og ser tilbage på dit liv”?

      Det var meget hurtigt helt klart, at jeg ville gøre, hvad jeg kan, for at fremme den grønne omstilling. Efter en hel del research på Google fandt jeg ud af, at der manglede en online markedsplads, med fokus på miljøvenlige alternativer, i Danmark. I dag, efter 3 års arbejde med GreenTown, er det gået op for mig, at den idé ikke var så lille igen. Det er et kæmpe stykke arbejde at kortlægge produkters grad af miljøvenlighed, men ikke desto mindre er det det, vi har gjort i tre år. Noget vi har i sinde at fortsætte med, med gejsten helt i top og en klar overbevisning om, at det kommer til at gøre en forskel.

      Michael Olivarius

      Stifter

      Section
      Drop element here!
      Section
      Drop element here!

      Michael Olivarius

      Projektleder på GreenTown

      "Med en baggrund som produktudvikler, projektleder og iværksætter, har jeg bagagen fuld af erfaring der ruster mig til rollen som projektleder og driftsansvarlig på GreenTown. Jeg har gennem årene lært, at det vigtigste for mig er at arbejde med det, som betyder mest for mig. I mit virke som projektleder på GreenTown og ansat i GreenSpeak kan jeg hver dag mærke, at det vi gør her, er værd at gør mit aller bedste for."

      Mads Tofthøj Rasmussen 

      Medejer & brand manager

      "Jeg har en baggrund som filmfotograf og klipper og er meget passioneret omkring det visuelle medie. Men samtidig vil jeg også gerne bruge mit liv på at gøre verden bedre. Så derfor er det fedt at kunne kombinere min passion med at hjælpe de folk, der virkelig gør en forskel. Der ud over har jeg på sigt ambitioner om at kunne hjælpe Danmark med at blive langt mere bæredygtigt, og der ser jeg GreenSpeak som et vigtigt første skridt."

      Mark Rasmussen 

      Medejer & kommunikations-direktør

      "Efter at have arbejdet for en hel del virksomheder, der kun tænker i bundlinier, excel-ark og aktieudbytte, er det mega fedt, at jeg endelig har fundet et sted, hvor jeg kan gøre en forskel i verden. Jeg har i mange år drømt om at være med til at skubbe tingene i en lidt sjovere og lidt grønnere retning, og det kan jeg virkelig gøre med GreenSpeak."

      Anders Bøgeløv Jensen 

      Medejer, adm. direktør & kundeserviceansvarlig

      "Jeg har 20 års erfaring med kundeservice, men jeg har altid været frustreret over, at det var virksomheden og ikke kunderne, der kom i første række. Sådan er det ikke i GreenSpeak. Jeg er her nemlig ikke for at tjene penge til nogle rige aktionærer. Jeg er drevet af, at jeg ved, vi kan gøre det bedre, for os selv og for fremtidige generationer."