Go toLog ind Go toOpret bruger
GreenTown markedsplads - Miljøvenlige alternativer samlet et sted
Privatlivspolitik   0 Kurv
Tilføjet til kurv
    Du har produkter i kurven
    Du har 1 produkter i kurven
      Total

      Medlemmer, Partnere og Fonde

      GreenTowns medlemmer, partnere og fonde gør det muligt for GreenTown at fremskynde den grønne omstilling gennem grøn e-handel.

      Det er GreenTowns mission at lade de miljøvenlige alternativer vinde “Googleræset”. 

      En af udfordringerne i den grønne omstilling ligger nemlig i, at de produkter, der dukker op på Google, når du som forbruger skal bruge fx nyt sengetøj, undertøj eller interiør, oftest er konventionelt fremstillet uden speciel hensyntagen til miljøet.

      GreenTown fokuserer på Google

      GreenTown Markedsplads giver grønne forhandlere en kampdygtig medspiller, der hjælper med at nå ud til forbrugerne gennem Google. Det tager tid at opnå sådan et mål, og vi er på rette vej.

      Med støtte og hjælp fra vores samarbejdspartnere vil GreenTown sørge for, at de grønne alternativer vinder fremgang. Nedenstående graf viser, hvordan retningen er sat, og hvordan et stigende antal Google surfers finder frem til de grønne alternativer på GreenTown Markedsplads.

      Med GreenTown-teamets specialviden, inden for Googles algoritmer, vil vi en gang for alle få de miljøvenlige alternativer frem i lyset. “Vi ser en stigende interesse for søgninger på Google efter denne type produkter”, siger initiativtager Michael Olivarius. “Der er en jungle af miljøvenlige alternativer derude, som aldrig når over side 10 på Google og derfor ikke når forbrugeren. Dette medvirker blandt andet til, at disse grønne iværksættere oftest må dreje nøglen om.“

      “Der er en jungle af miljøvenlige alternativer derude, som aldrig når over side 10 på Google og derfor ikke når forbrugeren"

      GreenTown kan i samarbejde med medlemmerne og partnerne fortsætte nedenstående kurves grøntmalende retning og med tiden nå ud til forbrugere, som endnu ikke havde tænkt i de miljøvenlige baner, da de lavede sin Google-søgning.

      Ovenstående graf viser udviklingen af GreenTowns trafik fra Google over de sidste 12 måneder aflæst på Ahrefs.com d. 14.03.22

      GreenTown modtager i dag støtte af følgende virksomheder

      Det er GreenTowns mission at plante træer for det overskud, der dannes igennem handlen på markedspladsen. Derfor er GreenTowns medlemmer, partnere og andre bidragsydere essentielle for at kunne opnå målet om at fremskynde den grønne omstilling gennem grøn e-handel og træplantning.

      Fælleskassen

      Fælleskassen er baseret på et idégrundlag om bæredygtig økonomi, fællesskab og solidaritet. De har en grøn og socialt ansvarlig tilgang til bankverdenen, hvilket også er afspejlet i måden, banken er ejet på. Fælleskassen er en andelskasse, hvilket vil sige, at det er kunderne, der ejer banken og har bestemmende indflydelse via repræsentantskabet og bestyrelsen. På den måde sikres, at pengeinstituttet altid vil vægte holdninger og værdier højere end store overskud og udbetaling af udbytte.

      GreenSpeak

      Greenspeak er et grønt teleselskab. Deres mission er at gøre det nemt at være en del af den positive forandring uden at skulle betale ekstra og uden ekstra besvær. GreenSpeak giver nemlig sit overskud til velgørenhed. Med en filosofi om at man kan drive en succesfuld virksomhed, uden at det går ud over miljøet, naturen og vores medmennesker, ønsker de at gøre Danmark og verden mere bæredygtig - blot igennem valg af teleselskab. 

      Gate21

      Gate 21 er et partnerskab mellem kommuner, regioner, virksomheder og vidensinstitutioner, der søger at udvikle og fremme grøn omstilling og vækst. De skaber stærke resultater, og har i sine første 10 år drevet mere end 100 grønne projekter til en værdi af mere end en milliard kroner. På denne måde er Gate 21 blevet en af Danmarks førende organisationer for grøn omstilling, der tester og udvikler konkrete løsninger til et bæredygtigt Danmark.

      Bæredygtig Bundlinje 2.0

      Bæredygtig Bundlinje 2.0 er, som navnet antyder, sat i verden for at hjælpe op mod 100 små og mellemstore virksomheder med at udvikle grønne forretningsmodeller, så de ikke blot opnår den monetære grønne bundlinje, men også en bæredygtig en af slagsen. Bæredygtig Bundlinje 2.0 er sammensat af syv kommuner, fem vidensinstitutioner, fire brancheorganisationer og to energirådgivere og er et projekt under partnerskabet Gate 21.

      Netvækst

      Netvaekst består af en gruppe erfarne virksomhedsledere, der alle har baggrund i erhvervslivet enten via egen virksomhed og/eller lederstillinger i større og mindre virksomheder. Netvaekst hjælper virksomheder til vækst og fremgang. De har en holistisk tilgang til den uvildige og kompetente vejledning og sparringsprocess, de tilbyder. Uanset om man er iværksætter, scale-up eller etableret virksomhed, tilbydes rådgivning og konkrete anbefalinger til strategi, forretningsudvikling, digitalisering mm.